Egy majdnem büszke város krónikája

Egy év eltöltése egy majdnem büszke városban, egy nagy-nagy ország nagy-nagy folyama mellett.

Friss topikok

  • Abhinanda: Gyorsan kimentem a tetőteraszra megnézni, lemaradtam-e valamiről. De nem, India jól hallhatóan és ... (2009.08.06. 18:18) Kína egy újonc szemével
  • felegar: A múltkor, hála a Facebooknak, elgondolkodtam rajta, hogy mi az az 5 város, ahová önszántamból nem... (2009.08.05. 16:20) Ahh, szabadság!
  • ssüni: @felegar: Rob, nem csak te vagy irigy! :-) (2009.08.01. 19:11) Selyem
  • Abhinanda: Nézze, én nem értek se Tibethez, se a gazdasághoz, úgyhogy nem is tudok olyan nagyívű következteté... (2009.07.13. 21:36) Tibbat
  • orangeman: Az én Jótevőm fia egész tisztelettudó. Bár az édesapja így is problémázik, hogy nem 听话, de az apák... (2009.06.27. 15:10) Templom és a gyerekek

HTML

Évnyitó

2008.09.23. 07:20 | Flotador | 2 komment

A krónika most megint egy ősrégi eseményről közvetít, de hát ez van, el van maradva krónikás. Sokat kell tanulnia.

Még első hetem utolsó hétköznapján az a fantasztikus lehetőség érte a külföldi diákokat, hogy részt vehettek a helyi, igazi nagy-nagy évnyitón. Ráadásul még ülőhelyünk is volt ám. A hatalmas eseményen igazából csak a gólyák vettek részt, mert az a soktízezer nagy-nagy diák nemigen fért volna el a kisebb stadionnyi területen. És a gólyák is nagyon-nagyon sokan vannak itt. Ijesztő belegondolni, hogy egy évben egyszerre hánymillió fiatal kezdi meg egyetemi tanulmányait...  Most néztem utána, Nagy-nagy Ország Statiszikai Hivatala szerint 2007-ben  5 461 000 fő kezdte meg felsőfokú tanulmányait. Elég sok ahhoz a párezer otthonihoz képest. És itt aztán igen nagy dolog bekerülni a felsőoktatási rendszerbe, nem is olcsó mulatság, a felemelkedéshez való egyetlen lehetőség. 

A gólyáknak az a szent hazafias kötelességük van egyetemi életük első hónapjában, hogy kötelező katonai gyakorlaton kell részt venniük. Fiúknak, lányoknak egyaránt. Úgyhogy még jelenleg is mindennapos esemény, hogy elmegy mellettem úgy ötszáz katonai ruhás, nevetgélő leány az egyik kezében kis sámlit lóbálva. Elmennek valamelyik sportpályára, leülnek a kis sámlujikra, és hallgatják a büszke beszédet. Majd gyakorlatoznak. Azért durva belegondolni, hogy a nagy-nagy nép tagjainak mekkora része konyít legalább egy picit is a hadászathoz. Senki se merje megtámadni a nagy-nagy országot!

Az évnyitó igazából borzasztóan unalmas volt, mert a beszédekből nemigen értettem semmit, kivéve olyanokat, hogy sikeres jövő, boldog diákélet stb. Mivel igen korán kezdődött az esemény, ezért minden második percben szokásomhoz híven elbóbiskoltam, mely nem a legszerencsésebb olyankor, amikor csomóan direkt a külföldi diákok átszellemült tekintetét fényképezik. Minden nagyobb egyetemi méltóság mondott egy tízperces beszédet, a legokosabb gólyák kaptak sok-sok pénzt, semmi izgalmas nem történt. De hivatalosan is megkezdődött a tanév. 

Képek itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://majdnembuszkevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr51676985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felegar 2008.09.24. 21:17:53

Ejnye, nem volt ott senki, aki kicsit megböködjön? Na látod, erre jók pl az indológus csoporttársak! :)
(Robi voltam amúgy)

F Tibor 2008.09.25. 09:51:05

Hiába kerestem a képeken egy bóbiskoló arcot! Úgy megnéztem volna. Ugye a templomban nem fogsz szundizni!!!
Tibor
süti beállítások módosítása