Egy majdnem büszke város krónikája

Egy év eltöltése egy majdnem büszke városban, egy nagy-nagy ország nagy-nagy folyama mellett.

Friss topikok

  • Abhinanda: Gyorsan kimentem a tetőteraszra megnézni, lemaradtam-e valamiről. De nem, India jól hallhatóan és ... (2009.08.06. 18:18) Kína egy újonc szemével
  • felegar: A múltkor, hála a Facebooknak, elgondolkodtam rajta, hogy mi az az 5 város, ahová önszántamból nem... (2009.08.05. 16:20) Ahh, szabadság!
  • ssüni: @felegar: Rob, nem csak te vagy irigy! :-) (2009.08.01. 19:11) Selyem
  • Abhinanda: Nézze, én nem értek se Tibethez, se a gazdasághoz, úgyhogy nem is tudok olyan nagyívű következteté... (2009.07.13. 21:36) Tibbat
  • orangeman: Az én Jótevőm fia egész tisztelettudó. Bár az édesapja így is problémázik, hogy nem 听话, de az apák... (2009.06.27. 15:10) Templom és a gyerekek

HTML

Egy hét múlva karácsony?

2008.12.17. 10:10 | Flotador | Szólj hozzá!

Nem vagyok az a nagy karácsonyfanatikus, de azért jó dolog az az ünnep. Felszínes, rossz keresztényként inkább az ünnep körüli maszlagot szeretem, mint hogy lelki elmélyülést tartsak, de persze minden évben elhatározom, hogy idén nem így lesz. Szeretem azt, hogy decemberben délután 4-kor már lemegy a nap, jó hideg van, szerencsésebb esetben még hó is esik, vagy a dér jégvilágosan (nem világos, nem virág, jégvilág) ráfagy a fákra, szeretem a fűtés szagát, a fenyő illatát, nézni az idegbeteg embereket, enni egy rakás sütit, együtt lenni a családdal, aztán persze ajándékot kapni sem rossz, és karácsony három napján megtiltom magamnak a tanulást is, így egy igen egzotikus szakasza az évnek. 

Azonban ezek itt nem léteznek. A nap délután 6-kor megy le, nincs még annyira hideg (jövő héten azért összeszedi magát, és lemegy rendesen mínuszba), hó szerintem jobb esetben csak januárban fog esni, fűtés nincs, fenyő csak mű van, idegbeteg emberek persze vannak, de máshogy idegbetegek, nagy-nagy országban nem ismerik a sütőt, így süti nincs, a család messze, ajándékra nincs szükségem, tanulni meg nem kell annyit. Nem fog megrázni, hogy idén nem lesz karácsony, de azért a hangulata hiányzik.

Többen kérdezték, hogy nagy-nagy országban egyáltalán nincs karácsony? Dehogynem van, csak persze nagy-nagy módra. Végülis nyugati ünnep, tehát divatos. Ami itt a karácsony, az nálunk a valentin nap. Tehát igazából mindenki szarik rá, de a nyugatszimpatizáns boltok lelkesen próbálkoznak a díszítéssel. Eléggé sikertelenül. Egyszerűen morbidul néz ki egy kis teleaggatott műfenyő nagy-nagy országban. Ide ez nem való. Nem akarom én nekik megtiltani a fenyőfaállítást, de akkor is furcsa, mert ez az ünnep nem az övék, mi sem hólizunk vagy tartjuk meg a ramadánt, megvannak a határvonalak, ez még nem keresztény ország, s nem a nyugati kultúra része. Igazából a karácsonynak csak a külsőségeit importálták, nem gyűlik össze ilyenkor a család, ugyanúgy munkanap van (és nekünk iskola). Ellenben a marketingeseknek megtetszett a dolog, így kialakult az a hagyomány, hogy karácsony estéjén a boltok nem zárnak be, hanem hatalmas árleszállítást tartanak, így mindenki kimegy az utcára, és együtt fürdőznek egész éjszaka a kollektív fogyasztás mámorában.

De azért senki se aggódjon, hogy a szegény népnek nincs semmi jó kis ünnepe, dehogynem van, éspedig a tavaszünnep, mely a holdnaptár szerint idén valamikor január huszonvalahányadikára esik. Az részletkérdés, hogy a tavasz csak két hónappal később érkezik, idén hülyén jött ki a dolog. A család tavaszünnepkor gyűlik össze, megajándékozzák egymást, esznek egy hatalmasat, és egész éjszaka tévéznek. Ez jelenti az újév kezdetét is, és egy csomó ideig szünidő van. De a tavaszünnepről majd a maga idején, én se tudok róla túl sokat, ha a városban leszek, akkor van meghívásom, ha meg valahol ki tudja...

Csináltam pár képet, jól érzékeltetik az ünnep helyi jelentéktelenségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://majdnembuszkevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr22827628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása