Egy majdnem büszke város krónikája

Egy év eltöltése egy majdnem büszke városban, egy nagy-nagy ország nagy-nagy folyama mellett.

Friss topikok

  • Abhinanda: Gyorsan kimentem a tetőteraszra megnézni, lemaradtam-e valamiről. De nem, India jól hallhatóan és ... (2009.08.06. 18:18) Kína egy újonc szemével
  • felegar: A múltkor, hála a Facebooknak, elgondolkodtam rajta, hogy mi az az 5 város, ahová önszántamból nem... (2009.08.05. 16:20) Ahh, szabadság!
  • ssüni: @felegar: Rob, nem csak te vagy irigy! :-) (2009.08.01. 19:11) Selyem
  • Abhinanda: Nézze, én nem értek se Tibethez, se a gazdasághoz, úgyhogy nem is tudok olyan nagyívű következteté... (2009.07.13. 21:36) Tibbat
  • orangeman: Az én Jótevőm fia egész tisztelettudó. Bár az édesapja így is problémázik, hogy nem 听话, de az apák... (2009.06.27. 15:10) Templom és a gyerekek

HTML

Csevej

2009.02.19. 14:16 | Flotador | 3 komment

Az alábbi párbeszéd a keveréke egy átlagos falusi kofával és egy átlagos egyetemistával folytatott párbeszédemnek. Azért gyúrtam egybe, mert a két beszélgetés közt alig van különbség. Nem véletlenül nem bővelkedek nagy-nagy pajtásokban... Gondoltam már arra, hogy felveszem kazettára a válaszaimat, s aztán osztogatom, már kívülről fújom, hogy melyik kérdés után mi jön.

- Jó napot!
- Húú, de jól tudsz nagy-nagyul! Váóó!
- Jaj, dehogyis, még nagyon hibás.
- Mennyi ideje vagy nagy-nagy országban?
- Úgy öt hónapja.
- Húú, ilyen gyorsan megtan…
- Nem, már a hazámban jó sokat tanultam.
- Ó nem, tényleg nagyon jó! Én tizenöt éve tanulok angolul, de meg se tudok mukkanni. 
  Amerikai vagy?
- Nem, magyar.
- Ühümm.         
- Európa. Közép-Európa.
 -Ühümm. Mit csinálasz errefelé? Üzlet?
- Nem, nagy-nagyul tanulok, otthon az egyik szakom a nagy-nagy. Neked mi a szakod?
- Angol. És szereted nagy-nagy országot?
- Ó, hát persze!
- Melyik ország a jobb hely, nagy-nagy vagy Magyarország?
- Öööö... Nagy-nagy ország nagyon-nagyon nagy, így van sok jó és érdekes hely. És a nagy-nagyok nagyon rendesek, vendégszeretők.
- Nehéz a nagy-nagy nyelv?
- Néha nehéz, néha nem annyira.
- Van feleséged?
- Nem, még nincs, azt hiszem még ráérek.
- S tetszenek a nagy-nagy lányok? Biztos nagy-nagy feleséget akarsz!
- Hát, ezt még nem tudom. A szüleim nem örülnének neki, nem tudnának vele kommunikálni.
- Oh?
- Ők nem tudnak nagy-nagyul.
- Ühümm. Szereted a helyi ételeket?
- Igen, nagyon.
- Ugye figyelemmel kísérted az olimpiát, hogy tetszett?
- Ööö… Akkor épp messzi földön kalandoztam, így csak a megnyitóból láttam pár jelenetet (ó, az a svájci benzinkút…), de persze fantasztikus volt.
- Hát persze. Van QQ-d?
- Nincs, egyszer letöltöttem, de túl sokat kavart a gépemen, így inkább kitöröltem. Van Skype-om.
- Ühümm. Akkor mobilszámod van?
- Igen. qp4iztqpo4itpoqi4jt.
- Hogy hívnak?
- XY. X, mint az a bizonyos X, Y, mint az a bizonyos Y.
- Melyik X is? 
- Mint X.
- Ááá. Nagyon jó név, ki adta?
- Még Magyarországon a nagy-nagy tanárom. Téged hogy hívnak?
- ZBT.
- (írva a nevet a mobilomba) Ez a Z, melyik B?
- Hát B, mint a felkelő nap első sugarai reggel. T, mint bölcsesség.
- Hát, ezzel a B-vel gondban vagyok…
- Kikeresem neked. (öt perccel később) Meg is van!
- Oké ZBT, örülök, hogy találkoztunk!
- Üdv!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://majdnembuszkevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr95952824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.02.20. 17:03:46

Akkor ott is ugyanolyanok az emberek....

aáb · http://azsiaport.hu 2009.03.03. 12:47:28

Igazából elég lenne az összes nyelvtanfolyamon ezt a csevejt (!:) tanítani, mindenki jobban járna.

Flotador 2009.03.08. 12:23:14

@aáb: Kicsit lassan esett le az a felkiáltójel. Mindig tanul újat az ember. Hiba javítva.
süti beállítások módosítása