Egy majdnem büszke város krónikája

Egy év eltöltése egy majdnem büszke városban, egy nagy-nagy ország nagy-nagy folyama mellett.

Friss topikok

  • Abhinanda: Gyorsan kimentem a tetőteraszra megnézni, lemaradtam-e valamiről. De nem, India jól hallhatóan és ... (2009.08.06. 18:18) Kína egy újonc szemével
  • felegar: A múltkor, hála a Facebooknak, elgondolkodtam rajta, hogy mi az az 5 város, ahová önszántamból nem... (2009.08.05. 16:20) Ahh, szabadság!
  • ssüni: @felegar: Rob, nem csak te vagy irigy! :-) (2009.08.01. 19:11) Selyem
  • Abhinanda: Nézze, én nem értek se Tibethez, se a gazdasághoz, úgyhogy nem is tudok olyan nagyívű következteté... (2009.07.13. 21:36) Tibbat
  • orangeman: Az én Jótevőm fia egész tisztelettudó. Bár az édesapja így is problémázik, hogy nem 听话, de az apák... (2009.06.27. 15:10) Templom és a gyerekek

HTML

A titkos szó

2008.12.03. 17:40 | Flotador | 4 komment

Húú, egy nap alatt két bejegyzés. Wuwuwuwuu - kiáltanak a pomponlányok.

De ez most friss élmény, s olyan élmény, mely megosztásra szorul, mert sokakat érdekelhet. Egyszer még egy regénynyi bejegyzést is igényelne a téma, de nem merültem el benne elég mélyen, hogy értelmesen tudjak róla írni, ezért most csak egy kis szösszenet jön.

Az utcán az embernek egyáltalán nem tűnik fel, hogy egy kommunista országban van, mindenki éldegéli a felgyorsult kapitalista életét. A Szabadság Földjén meg fél nap alatt több rendőrt láttam, mint itt három hónap alatt. Ellenben a felszín alatt azért megvan minden, ami egy diktatórikus rendszerrel jár. Ahhoz már hozzászoktam, hogy egy csomó honlapot innen nem lehet elérni. Ilyenkor a browser egyszerűen gondolkozik egy ideig, aztán kiírja, hogy nem találja a honlapot. De megvannak a titkos kerülőmódszereim, hogy ezeket hogy lehet megnézni, tehát ez még nem nagy probléma.

Viszont a kedvencem, amit most másodszorra próbáltam ki, gondolván, hogy az első alkalom csak véletlen egybeesés volt, de nem, az a titkos szóra való rákeresés. Igazából nem szándékosan tettem, egyszerűen csak egy újságcikket próbáltam kiszótárazni. Igazából az írásjegyek kiejtése alapján elég egyértelmű volt, hogy mi is az a szó, de azért biztos akartam lenni a dolgomban. Így szépen begépeltem írásjegyekkel a szótár keresőjébe, és ekkor jött a csoda.

Ugyanis ha itt az ember e szót beírja bárhová, legyen az a Google vagy az online szótár, akkor egyszerűen szétesik a net. Egy ideig nem tudok semmilyen honlapot se megnézni, miután meg kicsit összeszedi magát a dolog, akkor is csak félig-meddig tölt be dolgokat. Elképzelem, ahogy az enter lenyomása után valahol egy hatalmas csarnokban hirtelen kigyullad a falon egy piros fény, s hatalmas szirénázás kezdődik: "Majdnem büszke városban rákerestek a titkos szóra!" Kirendelnek egyből tíz netes kémet, akik egyből feljutnak a gépemre, s most is itt lesik, hogy miket írhatok. Az IP-címem alapján aktát nyitnak, ahová mai dátummal már a második bejegyzés kerül bele.

Amúgy gőzöm sincs, hogy valójában mennyire lesik a netet, hogy az IP-címem bekerült-e valamilyen kis adatbázisukba ezek után vagy sem. Az biztos, hogy a Skype-ot lehallgatják, s amint a kis programjuk meghallja a titkos szót, már rögzítik is a beszélgetést. Az internet meg egyszerűen szétesik csak a szó beírása miatt. A szó a neten nem létezhet nagy-nagy nyelven. Nincs. Nem is értem, hogy hogy kerül bele az újságba. Oké, persze, az újság átesett egy adag cenzúrán, míg a netet csak úgy tudják korlátozni, ha egyszerűen lehetetlenné tesznek bármilyen továbblépést a szóra való keresés után. Úgyhogy nem is kísértem a sorsot, remélem a cikk további szótárazásánál nem akadok bele újabb titkos szavakba, mert akkor az az akta hamar vastag lesz. Pedig nem akartam én bujtogatni...

A bejegyzés trackback címe:

https://majdnembuszkevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr6801928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uncle a 2008.12.04. 13:54:31

Most persze biztos azt várod, hogy kérdezgessenek és találgassanak a kommentelők, hogy vajon mi lehet az a tiltott kifejezés?!?
De én tudom, hogy a megfejtés a 'fapapucs' - igaz?

Leja 2008.12.05. 22:58:33

neeeem....én tudom mi: Mévés!!!! :)

felegar 2008.12.06. 17:04:55

Szerintem meg hamburger!
süti beállítások módosítása