Egy majdnem büszke város krónikája

Egy év eltöltése egy majdnem büszke városban, egy nagy-nagy ország nagy-nagy folyama mellett.

Friss topikok

  • Abhinanda: Gyorsan kimentem a tetőteraszra megnézni, lemaradtam-e valamiről. De nem, India jól hallhatóan és ... (2009.08.06. 18:18) Kína egy újonc szemével
  • felegar: A múltkor, hála a Facebooknak, elgondolkodtam rajta, hogy mi az az 5 város, ahová önszántamból nem... (2009.08.05. 16:20) Ahh, szabadság!
  • ssüni: @felegar: Rob, nem csak te vagy irigy! :-) (2009.08.01. 19:11) Selyem
  • Abhinanda: Nézze, én nem értek se Tibethez, se a gazdasághoz, úgyhogy nem is tudok olyan nagyívű következteté... (2009.07.13. 21:36) Tibbat
  • orangeman: Az én Jótevőm fia egész tisztelettudó. Bár az édesapja így is problémázik, hogy nem 听话, de az apák... (2009.06.27. 15:10) Templom és a gyerekek

HTML

Március

2009.04.05. 19:33 | Flotador | 3 komment

Az idő fénysebességgel telik (köszönhetően a teljes monotóniának), telnek a napok, hetek, hónapok, eltelt a tél, s eltelt a március. Március egy igen érdekes hónap volt itt, ez alatt a pár hét alatt megtapasztalhattam mind a négy évszakot. Persze ahogy majdnem büszke városhoz illik, nem sorrendben.

Először is március napjaiban a tél még egy kis havazással búcsúzott. Teljesült a nagy álmom, végre láthattam havas pálmafákat. A hegyeken kívül a természet két legjobb dolga a pálmafa és a hó, s ezt az utóbbi kettőt mindig is szerettem volna együtt látni. Persze amúgy furcsa látvány ez, valahogy érzi az ember, hogy nincs ez rendjén. A hó gyorsan el is olvadt. Képet nem készítettem, de itt van példának egy. A napos Itáliában is esik ám a hó, s ott sincs ám fűtés. A mediterrán országok is igen gonoszak ilyen téren. Ezeken az ilyen köztes klímájú helyeken lakó népek a legkeményebbek, kibírják a döglesztő nyarat, s a párfokos telet is fűtés nélkül. Mi 30 fokban kihalunk, s 15 fok alatt bekapcsoljuk a fűtést.
 
A havazás után másfél héttel már csodálatos nyári idő kezdett el kis előzetest nyújtani, hogy mi vár az emberre hamarosan. Kis pici előzetes volt 25 fokkal, de persze rögtön fullasztó páratartalom is járt hozzá, minek következtében felrémlett mindenkiben a pokol szeptemberi lecsengése, a folyamatos izzadás, a forró álmatlan éjjelek stb. Ezután kis tavaszi idő is köszöntött ránk, mely hasonlatos az otthonihoz is, de aztán a hónap két utolsó hetében minden visszatért a normális kerékvágásba, s hideg, nyákos, kellemetlen télvégi-előtavaszi idő alakult ki. Pont olyan, amilyen otthon is volt az utóbbi időben. Állítólag mostantól fog melegedni az idő, s e melegedés meg sem fog állni a pokolig. De addig is még vár ránk egy jó kis szuperkellemes április.
 
A tél tehát hivatalosan is véget ért. Kellemetlen volt, de a tavalyi amúgy keményebb volt. Azt meg már többször írtam, hogy egy átlagos lakásban elviselhetetlen a hideg, semmivel sem melegebb, mint az utcán. A módszer az, hogy egy kisebb szobára korlátozódik ilyenkor az élet, ahol mindenféle elektromos fűtőalkalmatossággal próbálnak elfogadhatóbb hőmérsékletet varázsolni. De azért az ebédlő, a nappali továbbra is 5-10 fokos. Mi külföldi diákok kis szobákban lakunk eleve, s van fűtőalkalmatosságunk is, így a probléma máris a „kellemetlen, de kibírható” fokozatba ment át. De például a helyi diákok szobájában nincs meleget fújó légkondi, s nem tehetnek be biztonsági okokból semmilyen egyéb fűtőeszközt. Egyik osztálytársam mesélte, hogy egy nagy-nagy ismerősének a saját kollégiumi szobájában fagyott el úgy a keze, hogy kórházba kellett mennie. Ez meg engem különösen is megráz, mert nem oly rég én is éltem már át kézelfagyást, de ehhez nekem fel kellett másznom 2500 méterre, s kint kellett éjszakáznom lazább öltözetben a hóviharban. Szegény srác meg a saját szobájában élt át hasonlót. Belegondolni is durva.
 
Kemény és szívós nép ez, nem győzöm hangsúlyozni. Övéké lesz a világ.

 

Itt van még pár tavaszi kép, két héttel ezelőttről.

A bejegyzés trackback címe:

https://majdnembuszkevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr531048115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uncle a 2009.04.06. 11:21:01

Hello D,

az "éljen a nyák" c. fotód megadta nekem az utolsó lökést, hogy végre rákérdezzek valamire, ami nem világos egészen számomra. Az is lehet, hogy már elhangzott a megfejtés korábban, csak nem olvastam figyelmesen.
Naszóval ezt értem én, hogy néha pár napig szürke izé lep el mindent, de ez a lég-lepel már évezredek óta visszatérő jelenség, vagy pedig valamilyen civilizációs tevékenység - gyárak, közlekedés - mellékterméke?

Flotador 2009.04.06. 14:38:35

Válaszomat megírtam, de olyan hosszúra sikeredett, hogy akkor már megér egy külön bejegyzést... :) Hamarosan úgyis kimerülök témákban. Na jó, valami mindig történik az utolsó pillanatban.

A lényeg tehát, hogy szerdán felteszem.

uncle a 2009.04.07. 09:08:14

huhh... már csak egyet kell aludni... és végre megtudom... !!! :)
süti beállítások módosítása