Egy majdnem büszke város krónikája

Egy év eltöltése egy majdnem büszke városban, egy nagy-nagy ország nagy-nagy folyama mellett.

Friss topikok

  • Abhinanda: Gyorsan kimentem a tetőteraszra megnézni, lemaradtam-e valamiről. De nem, India jól hallhatóan és ... (2009.08.06. 18:18) Kína egy újonc szemével
  • felegar: A múltkor, hála a Facebooknak, elgondolkodtam rajta, hogy mi az az 5 város, ahová önszántamból nem... (2009.08.05. 16:20) Ahh, szabadság!
  • ssüni: @felegar: Rob, nem csak te vagy irigy! :-) (2009.08.01. 19:11) Selyem
  • Abhinanda: Nézze, én nem értek se Tibethez, se a gazdasághoz, úgyhogy nem is tudok olyan nagyívű következteté... (2009.07.13. 21:36) Tibbat
  • orangeman: Az én Jótevőm fia egész tisztelettudó. Bár az édesapja így is problémázik, hogy nem 听话, de az apák... (2009.06.27. 15:10) Templom és a gyerekek

HTML

Népek

2008.11.25. 05:47 | Flotador | 2 komment

Északi kollégám a Források Városából is ígérte, hogy ír krónikájában a népekről. Ezt már én is régóta terveztem, de gondoltam, várok vele, írja meg ő először. De azóta sok idő eltelt, nem írta meg, viszont én meg túl gyorsan felejtek, így leírom azt, amit még tudok.

E bejegyzés nem lesz túl tartalmas, csak egy egyszerű felsorolás: milyen népekkel, nemzetekkel kerültem kapcsolatba az eltelt három hónap alatt?

Nagy-nagy (kisebbségeket is beleszámolva)

Orosz

Lengyel

Cseh

Grúz

Egyiptomi

Albán

Macedón

Bosnyák

Bolgár

Svéd

Észt

Finn

Moldovai

Amerikai

Kanadai

Kelet-timori

Indonéz

Indiai

Pakisztáni

Iráni

Jordániai

Német

Ghánai

Kongói

Barbadosi

Antiguai

Horvát

Olasz

Görög

Francia

Kolumbiai

Ecuadori

Mexikói

Uruguayi

Perui

Szaúdi

Vietnami

Tádzsik

Koreai

Belga

Ukrán

Benini

Magyar

Palesztin

Namíbiai

Így hirtelen ezek jutottak eszembe. Amúgy a lista kábé kétszer ekkora, mert a külföldiek fele afrikai, és csak háromtól kérdeztem meg, hogy honnan is jött. Van még rengeteg karibi és óceániai is mindenféle kellemetlen szigetről, ahol az emberek egész nap táncolnak a pálmafák alatt, halászgatnak és kókuszdióval labdáznak. Őket nem szabad szeretni. Kis káröröm, hogy fáznak, mint az állat, mióta 20 fok alá ment a hőmérséklet. És tényleg minden karibinak hosszú raszta haja van!

Itt majdnem büszke városban nagyon sok külföldi tanul az egyetemeken. Egyrészt ez egy egyetemi város egymillió egyetemistával. Másrészt meg az én egyetemem ráállt arra, hogy külföldieket fogadjon. Felhúzta nekik a kampusz egyik legmagasabb épületét, teljesen elfogadható lakhatási körülményeket teremtve, szobánként angol vécével, fürdővel, tévével, internetkapcsolattal, légkondival (ami meleget is tud alkotni), emeletenként konyhával (habár mikrót tehetnének bele), ping-pong-teremmel, mecsettel, kosárpályával, tollashálóval, mosodával, egy rakás kedves és még több savanyú alkalmazottal. Egy külön kis világot teremtettek a kampuszon belül. Például laknak itt teljes arab családok elfátylazott asszonyokkal és tök aranyos kiskölykökkel, akik a helyi iskolába járnak, így mindenkinél jobban tudnak a nagy-nagy nyelven. Ráadásul hogy ne kelljen túlságosan a nagy-nagy néppel közösködnünk, meg túl messze vannak az órák (a kampusz széléről a közepén található tantermünkig úgy 20-25 perces kellemes séta kell), ezért a kolesz mellé felhúztak két új épületet. Hamarosan megnyitják őket, hogy a következő szemeszterben már használni is tudjuk. És még külön kajáldát is ígértek. Úgyhogy errefele a külföldieknek igen előkelő dolguk van, sokkal jobb, mint egyéb nagy-nagy városokba kidobott társaimnak. És ami még külön jó, hogy emellett az oktatás színvonala is tök jó, én tök jó tanárokat fogtam ki, fiatalok, jófejek, és tudnak tanítani is. 

Úgyhogy éljen a nemzetközi élet! Amúgy jó, hogy van itt rajtam kívül egy magyar, jó néha magyarul beszélgetni. Egyre többször veszem észre, hogy angolul gondolkozok, ami egyáltalán nem jó, mert itt hülye kavart-angolt használok, nem jó, ha ez épül belém. Azt várom már, hogy nagy-nagy nyelven gondolkozzak, de minél inkább tanulom, annál inkább rá kell jönnöm, hogy ez sose fog megtörténni.    

A bejegyzés trackback címe:

https://majdnembuszkevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr34787115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flotador 2008.11.25. 16:38:44

Ide pirézeket csak úgy nem engednek be! Ez egy rendes hely.
süti beállítások módosítása